YinYoga

levinuet_marita_yinyoga_framåtfjärilenStillhet + närvaro + stretch = YinYoga

Yogiskt system och Traditionell Kinesisk medicin i skön kombination är grunden i YinYogan.

Fokus på Djup avslappning = du vilar dig i form och utforskar varje position i lugn takt.
Låter det för bra för att vara sant?

Prova själv, så får du se att det är möjligt.

SE SCHEMA HÄR

VILKEN YOGA SKA JAG VÄLJA?

levinuet_yinyoga_2015_specialpass I långsam takt utforskar vi tillsammans kroppens smidighet och ligger stilla i positionerna mellan 3-20 minuter.
Varsam töjning av bindväv, ligament och kroppens osynliga energibanor, som enligt Traditionell Kinesisk medicin kallas meridianer, får största fokus i YinYogan.
Kroppens inre nätverk påverkas starkt vid olika stressreaktioner, så denna yogaform är bra mot stress, eftersom vi tar gott om tid på oss i varje position och därmed aktiveras det lugna systemet i kroppen.

 

Du gör allt utifrån dina egna förutsättningar och får öva dig på;

Djup stretch

Djup avslappning
Styrka & Utrymma i lederna

Balansera Yin & Yang

Medveten Närvaro

Gott om tid

… på sköna ullmattor

YinYoga  gör man mycket långsamt som en sorts djupgående stretch, där man ligger eller sitter helt stilla i en position ca 3-5 (ibland upp till 20) minuter, passar de flesta människor och kroppar. Det enda kravet är att Du ska kunna röra dig på golvet på en mjuk och tjock yogamatta.
YinYogan*

* kan hjälpa mot ryggvärk, nackproblem och motverkar stressrelaterade prestationstankar.. 

* öppnar sakta upp stela höfter,

* minskar spänningar runt bäcken

* töjer alla våra sidor så att du blir smidigare och dessutom blir ryggraden mer flexibel. 

* stimulerar och töjer bindväven som finns i hela kroppen och håller samman samtliga organ och muskler.

YinYoga-övningar, som är en djupstretch under stillsamhet med möjlighet att påverka ligament, leder och bindväven i kroppen, som är ett inre nätverk direkt kopplat till vårt stress- & antistress-system. Din kropp kommer älska YinYogan. VI ANVÄNDER AVLASTNING MED HJÄLP AV BOLSTER, KUDDAR, YOGABLOCK/KLOSSAR, FILTAR etc.
Du blir sannolikt lugnare, eftersom det även ingår meditation och övningar i medveten närvaro.                                         

SE SCHEMA HÄR

VILKEN YOGA SKA JAG VÄLJA?